Marjaana Merikanto

Marjaana Merikanto

Pianisti

Marjaana Merikanto on aktiivisesti konsertoiva pianisti, jonka intohimona on toimia mahdollisimman monipuolisesti solistina, kamarimuusikkona, säveltäjänä ja liedmusiikin parissa. Hän valmistui vuonna 2011 musiikin maisteriksi Sibelius-Akatemian solistiselta osastolta Erik T. Tawaststjernan ja Valeria Resjanin oppilaana suorittaen pianonsoiton diplomitutkinnon (A-kurssi) parhain mahdollisin arvosanoin.

Vuosina 2005-2007 Merikanto opiskeli Universität Mozarteumissa, Salzburgissa prof. Alexei Ljubimovin johdolla.

Merikanto konsertoi aktiivisesti sekä solistina että lied- ja kamarimuusikkona kotimaassa ja ulkomailla. Hänellä oli oma sooloresitaali Espoon kansainvälisillä pianoviikoilla 2005. Merikanto on saanut menestystä useissa kilpailuissa Suomessa sekä ulkomailla.

Liedmusiikkia Merikanto on opiskellut mm. Ilmo Rannan, Heikki Pellisen sekä Udo Reinemannin johdolla. Rakkaus liedmusiikkiin on johdattanut hänet työskentelemään liedin parissa sekä esittäjänä, opettajana että säveltäjänä.

Merikanto työskentelee pianonsoiton lehtorina, lied-opettajana sekä säestäjänä Vantaan musiikkiopistossa.